Logo rijnenveluwe.nl


Bezorgde gezichten bij Jan Streefkerk (voorgrond) en Hennie Veenendaal. ‘We gaan er vol tegenaan in de strijd om promotie naar tweede klasse. (foto: gertbudding.nl)
Bezorgde gezichten bij Jan Streefkerk (voorgrond) en Hennie Veenendaal. ‘We gaan er vol tegenaan in de strijd om promotie naar tweede klasse. (foto: gertbudding.nl) (Foto: )

Zware kluif in nacompetitie

Door Gert Budding

RENKUM – Zaterdag derde klasser Redichem kreeg op eigen veld tegen Zelos een fikse draai om de oren. De Renkumers speelden ongeïnspireerd, de fouten volgden elkaar in rap tempo op: 0-9. Niet bevorderlijk vlak voor de nacompetitie.

Daar zijn ook de hulpsheriffs Hennie Veenendaal en Jan Streefkerk van overtuigd. Redichem heeft een turbulent seizoen achter de rug. Oefenmeester Fred van Zutphen werd enkele weken voor het einde van het seizoen op non actief gesteld, de samenwerking tussen trainer en selectie was tanende. "We willen liever niet meer over die periode praten", zeggen beide trainers in koor. Veenendaal en Streefkerk nemen de honneurs waar en moeten de Renkumse voetbalclub, met nog een reguliere wedstrijd, door de nacompetitie loodsen. Die taak nemen zijn serieus. De broers Mark en Niels Koenderink werden zaterdag buiten de ploeg gelaten en dat was een behoorlijke aderlating in de verdediging. "We gaan er vol voor", zegt Jan Streefkerk die bovendien voorzitter is van zaterdag club en nog steeds enigszins ontgoocheld door de dreun even daarvoor op het veld. "De 'Koenderinkjes' hebben we buiten de ploeg gelaten om geen schoringen of blessures op te lopen. Natuurlijk benaderen we de wedstrijd in de nacompetitie serieus. Dat ben je verplicht als sportman. Vervelend is echter dat als we de eerste wedstrijd verliezen, er dan ook direct uit liggen voor promotie", zegt Hennie Veenendaal. "De beleving was zaterdag niet goed", trapt Jan Streefkerk een open deur. "Of het te maken heeft met het afscheid van Fabian Mössle, Chris van Maanen en Patrick Siccama en de naderende spannende nacompetitie, is slechts gissen", vertelt Jan Streefkerk. "Maar de komende tijd is de focus gericht op promotie."

reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox