
Koninklijke onderscheiding voor Emmy van Silfhout – van Bellen
4 mei 2017 om 13:04 AlgemeenRenkum - Emmy van Silfhout – van Bellen (74) uit Renkum heeft op woensdag 3 mei een Koninklijke onderscheiding ontvangen uit handen van waarnemend burgemeester Hein Bloemen van de gemeente Renkum. Zij is onderscheiden als Lid in de Orde van Oranje Nassau. Emmy van Silfhout – van Bellen is ernstig ziek en ontving haar onderscheiding in het hospice waar zij momenteel verblijft.
Achtergrond
Emmy van Silfhout – van Bellen heeft zich lange tijd ingespannen voor de samenleving. Zo was zij secretaris van de Wageningse Zwem- en Poloclub De Rijn en was ze vrijwilliger bij de Stichting Kindervakanties Renkum/Debno, een stichting die elk jaar een vakantie verzorgde voor kinderen uit een kindertehuis uit het Poolse plaatsje Debno naar Renkum. Debno is een partnergemeente van Renkum. Ook deed Emmy van Silfhout - van Bellen veel vrijwilligerswerk voor de Renkumse afdeling van de VVD. Voor haar werkzaamheden voor de VVD is zij in 2011 onderscheiden met de Thorbeckepenning.
Daarnaast was Emmy van Silfhout – van Bellen 20 jaar lang vrijwilliger bij de Klankbordgroep 3b/4 in Renkum. De klankbordgroep zette zich in voor het behoud van “De Groene Helling”, een natuurlijk erosiedal aan de rand van Renkum.
Ten slotte zette Emmy van Silfhout – van Bellen zich in voor de Stichting Vrienden van De Rijn in Wageningen. De stichting werft fondsen ten behoeve van de Wageningse Zwem- en Polovereniging De Rijn.





